مزایای ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی سنتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
بازدید : 304
نویسنده : mozhgan

ظاهر دندان تفاوت بسیار زیادی در اعتماد به نفس فرد ایجاد کرده و لبخندی زیبا و در عین حال طبیعی، اولین چیزی است که طرف مقابل در دیدار اول به آن توجه خواهد کرد. در صورتی که از مشکلات ارتودنسی نظیر شلوغی یا کج بودن دندان ها یا مشکلات بایت رنج می برید، معاشرت با دیگران در کار یا اجتماع می تواند برایتان چالش برانگیز باشد. از این رو بهتر است برای حل این مشکلات از درمان ارتودنسی کمک بگیرید. امروزه علاوه بر بریس های فلزی سنتی، انواع ارتودنسی از جمله ارتودنسی دیمون به بازار آمده که مزایای بسیاری دارد.البته متخصص ارتودنسی با توجه به نیاز بیمار یکی از انواع آن را برای او انتخاب می کند.

بیشتربخوانید... غذاهای ارتودنسی

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟ 

ارتودنسی دیمون نوعی فناوری جدید در علم دندانپزشکی بوده که جایگزین بریس های سنتی شده و می تواند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کند. برخلاف بریس های سنتی، بریس های دیمون فشار و اصطکاک کمتری ایجاد کرده و به دندان ها کمک می کنند تا آسان تر به سمت موقعیت اصلی خود حرکت کنند. به طور کلی، ارتودنسی دیمون مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن می پردازد.

  • خودتنظیم
  • پنهان و غیر قابل تشخیص
  • راحتی
  • کوتاهی طول درمان
  • بهبود سلامت دهان و دندان
  • نیاز کمتر به بریس های اضافه

معایب ارتودنسی دیمون

با وجودی که بریس های دیمون فواید بسیاری دارند، اما بهتر است به برخی از معایب آنها نیز اشاره کرد.

در حالی که بریس های سرامیکی دیمون، دارای براکت های سرامیکی برای عدم جلوه کردن ارتودنسی در دهان می باشند، ولی سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) این بریس ها هنوز هم از جنس فلز بوده و قابل مشاهده می باشد. البته خوشبختانه این سیم ها، نازک و بسیار ظریف بوده و به اندازه براکت های فلزی جلب توجه نمی کنند. قیمت ارتودنسی دیمون بالاتر از نمونه های سنتی است به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب آنها هزینه تقریبی ارتودنسی دیمون را با دیگر انواع آن مقایسه کرده تا ببینید آیا ارزشش را دارد یا خیر. تا چند روز اول پس از نصب این بریس ها در دهان، احساس آزاردهندگی بیشتری نسبت به سایر بریس های ارتودنسی می کنید. این حس با گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

آیا ارتودنسی دیمون برای من مناسب هستند؟

با اینکه بریس های دیمون می توانند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی ساده را نیز حل کنند، اما بنا به تصمیم دندانپزشک ممکن است بریس های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) برایتان مناسب تر باش





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com